MAGYAROK SZABADSZÁLLÁSI SZÖVETSÉGE
Menü
 
Eseménytár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Barátaink
 
ROVÁSOK
 
OLVASNIVALÓ
OLVASNIVALÓ : Kurultaj - Szala - Süan

Kurultaj - Szala - Süan

Rostás László/ karpathaza.net  2009.05.22. 16:18

Szer-Tartásainkat eleink az Ősi Szkíta-Hun-Magyar, Ata-izi hagyományok szerint, a különböző döntési szintű tanácskozásaiknak megfelelő módon, megfelelő helyen tartották. Ezeknek a tanácskozásoknak rendje az ősi írott és íratlan törvények szerint, a világ egyetemes rendjének megfelelően a test, lélek és szellem hármasságának erejére épült. Ebből a Szellemiséget a Kurultáj, a lelkiséget a Szala, míg a testiséget a Süan, jeleníti meg. 


Természetesen ezeken a szinteken belől is meg van a hármasság rendje mint ahogy ezt láthatjuk a fejen, mint a szellemiség képviselőjén, a száj, a szem és a harmadik szem formájában.

Most, részletesebben nézzük meg a Szalák szintjét. A Nagy-szala, az mely a Teljes Nemzet Teremtett Lelkeinek dolgait hivatott megvitatni. A Szala, mely a mezsgyehatárokon belől „a Szentség alászállt adományának, akaratának érvényesülési és kihirdetési helyét jelöli, a Nemzetségek mezsgyéinek határain belül szállással és rendelkezési joggal bíró, nemzetségek számára.” A Szállás a nemzetségek-családok-hadak önellátó területe.

A Szent Korona elve alapján, miszerint a Szent Korona alá tartozó területen, minden lelkes és lelketlen jószág egyenlő joggal és egyenlő kötelezettséggel a Szent Korona alá rendelt, így „jószágai” felett, bármely szinten (Kurultáj, Szala, Süán) a választott elöljárók csak kezelői joggal bírnak s nem tulajdon joggal. Ezen elv alapján, az „átjárás” a 3x3-as, azaz a 9-es rendszer minden alkotó eleme közt, az egyenlők elve alapján, egyenlő jogok és kötelezettségek mellett nyitott, de a különböző feladatok teljességének az egységen belöli egymásmellé rendelésével az élet minden területéről. Ezért van, hogy csak az ép testben, ép lélek tud, ép szellemiséget képviselni. Ha valaki a Süán-on nem tudja elérni az egyenlők közül az első helyet, mint ifjúsági „tanfejedelem” akkor nem léphet ezen az úton tovább a Szalán való képviseletre, részvételre, de ha a küzdőképessége erre feljogosítja, akkor a Nagy-Süánon a lovas fejedelem címért még megküzdhet. Ha valaki a Szalán nem tudja meggyőzni saját alkalmasságáról a jelenlévő „Közösséget”, akkor nem léphet tovább a Kurultájon való szolgálatra és így tovább. Ez nem azt jelenti, hogy „Ő” nem ugyanolyan joggal és kötelességgel bír mint azok, akik a nemes versengésben legyőzték, hanem azt, hogy a teremtett képességei szerint, más területen fejti ki szolgálatát, természetesen harmóniában az egységgel.

2008-ban a Kurultájon, melyet Nagy-Szalával egybekötve tartottunk meg a rendkívüli körülmények miatt, kijelöltük a jövő felé vezető utat. Ez az Út Rólunk és Nekünk szól, mégpedig arról, hogy az egyetemes felelősség jegyében, vegyük kézbe a jövendőbeli sorsunk alakítását, az Őseink által kijárt és bevált „jóságok” rendje szerint. Mivel a jelenlegi alkotmányosságunk és törvény szerinti működésünk, látható módon nem életszerű, ezért szeretnénk a legalább ezer éves Szent Korona alkotmányosságát visszaállítani. Így vissza kell nyúlnunk a gyökerekhez, és rá kell találnunk arra a köz-igaz-gatási rend-szerre, mely akár több ezer éven át jól működött. Ez vezetett bennönket, hogy kutassuk fel, keressük meg azokat a jól bevált közösségi formákat és elnevezéseket melyek harmóniában vannak létünkkel, egyetemes kultúránkkal. Így találtunk rá a Kurultáj, Szala, Sűán rendjére és ennek alapján neveztük el találkozónkat, Jász-Kun Szalának.

A Mostani Jász-Kun Szala , mely a Magyarok Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Találkozója. Az első ebben a sorban. Bízunk benne, Hogy a jelenlegi, Jász NagyKun Szolnok Megye Szállásain élő, Jászok, Kunok, Egy-Igaz-Hittel, reményteli jövőbe vetett bizalommal, őszintén Szólnak a Szalán majd egymáshoz, képviselve Ősi Rendjeiket, Elejiket, hogy „...mit rákentek a századok, lemossuk a Gyalázatot...” mert még megvan a „Bizalmunk az Ősi erényben”

Isten Áldja meg a Magyar!
Semsei Angelika Semsei Attila

FOGALOMTÁR

Szer-Tartásainkat jelölő Fogalmainkról, melyek a különböző döntési szintű tanácskozásainkat jellemezték az Ősi Szkíta-Hun-Magyar, Ata-izi hagyományok szerint.

Mit is jelentenek ezek a fogalmak? Ha az ősiség távolából és múltunk ránk hagyományozott tudásából merítve tekintünk ezekre a fogalmakra, akkor az ősi több ezeréves kárpátmedencei, folyamközi, ázsiai, és a további szkíta-élettérbeli hagyományaink, ennek megértéséhez komoly segítséget nyújtanak. Így a különböző fogalmainkat, kifejezéseinket, ha nem a mai értelembe vett szótagokra, hanem nyelvünk szerves fejlődésének megfelelően un. fogalomképekre bontjuk, akkor közelebb juthatunk mélyebb értelmükhöz. Ekkor, kinyílik előttünk múltunk mélységének kútja, mint például a kuruzsló (kur-us-lu = hegyi kegyelmes-szent-ember) vagy a táj (ta-aj = teremtő akaratának jelenése, azaz nem ember által alakított) esetében is. Most pedig nézzük meg néhány fogalom ősi hagyományok szerinti kifejtését, értelmezését:

Kurultaj

Kur-Ul-Ta-Aj: ebből a Kur = Hegy, magaslat, Ul = Ragyogó csillag, pompás, csillogó Ta = Teremtő akarat aj = Akarat jelenése. Így az összetett fogalomképek szerinti jelentés: a magasan lévő, ragyogó-vezérlő csillag teremtő akaratának jelenése

Tágabb értelemben úgy is körbeírhatjuk ezt a fogalmat, hogy a KURULTAJ az a Tábor Helyen megtartott Szer, ahol az Egy Égi Teremtő Őr-eG Ős-Te-En Nemzetének Egylényegű Nemzetségfő V-(EZ)-ÉR-(I), a magasan lévő, ragyogó-vezérlő csillag teremtő akaratának jelenését élik át, mint annak idején a Tábor hegyen az apostolok. A Puszta, Szer-helyén, rend-szer-esen megtartott Kur-ul-taj a Szkíta nemzet, Kereszt-Én Lel-kének emlékezete arra, hogy a föld és az ég egysége, mint kettőben az egy, az Ős szellet bizonyságán keresztül, Te-En mag-unkban, mint fele barátokban, a köz-Ős-ség erejével, egyes szám három személyben összeköthető. A Kurultáj jelenését megélő és ebben részesültek által megvitatott döntéseket, pedig a Nagy-szala-an kell kihirdetni.

Nagy-szala

A Nagy-Szala a Teljes Nemzet Szövetségének, a Nemzetségek mezsgyéinek határain belül tartott Szaláin kiválasztott, kiküldött elöljáróinak tanácskozási helye, ahol a Kurultáj jelenését megélt és ebben részesültek által megvitatott döntéseket, kell kihirdetni. Illetve a teljes nemzet egészét érintő sorskérdéseket felvetni, megvitatni. Ezért a Nagy-Szala alkalmas arra, hogy nemes küzdelmek során, kiválasszák az egyenlők közül az elsőt, mint a szentség alászállt akaratának megfelelőt. Ennek tudata világít rá, a Szent Korona által képviselt SZER élő minőségére is.

Szala

Sz-al-a: ebből az SZ = Szentség (mint a földi és égi vizek egysége) Al = Alászállás, aláereszkedés az Atyából jövő „ap-ad-ás lelkisége” A = Ap-Ad, mint ap-ai ad-omány azaz akarat. Összegezve: SZALA = Szentség alászállt adományának, akaratának érvényesülési és kihirdetési helye, a Nemzetségek mezsgyéinek határain belül szállással és rendelkezési joggal bíró, nemzetségek számára.

Nemzetségek mezsgyéinek határain belül, nyelvünk megőrizte ennek a fogalomnak az ősi tartalmát és mind a mai napig fellelhető szokásainkban is. Pl.: A településeinken a nagytermet ahol a községben élő nemzetségek-családok-hadak ünnepi alkalmakra összejönnek, szalának mondják, illetve ennek városi megfelelőjeként a polgári szalon fogalmát ismerik. A szállás szavunk is ezt tartalmazza, hiszen, a Szent Korona Testének, mint a Szentség alászállt adományának helye a szállásunk. A Szalán, szólnak a nemes nemzetségek elöljárói. A ősi szólás azt tartja, hogy „a szó elszáll (a szalán) de a (pöcsétös) írás megmarad” Ugyanígy, ennek a szellemiségnek őrzői, még az egyes településeink neveiben is fellelhetők, mint: Szala-fő, Zala-vár, Nagy-Szalonta stb...

Nagy-Sü(u)án

A Nagy-Süán, a hagyomány szerint 24 Hun Törzsszövetség lovas versenye, és egyben a rokon nemzetek látogatásának ideje, mely minden törzsnél szokásban volt. A Nagy-Süán győztese rendelkezhetett, hogy az arra érdemes ifjúsági fejedelmek merre vezessenek rokonlátogatást, az ősi egységes népek távolmaradtait (test-véreit) felkutassák és velük minden körülmények között fenntartsák a kapcsolatot.

A mindenkori szellemi, lelki és testi kiválóságú fővezér megválasztásának helye a Nagy-Süán, aki ügyesség, rátermettség és hibátlanság szerint, nemes küzdelem során az ifjúsági lovas-, táltos-, tárkány -fejedelem győztesei közül került került ki, mint az egyenlő elsők közül, az első. Ezt csak kiérdemelni lehetett és nem járt, sem vérségi sem egyéb jogon. (Tárkány = Ta-(ar-ka-an) = A Teremtő akaratának „kapu”őre)

A katonai vezetők beosztását általában a küzdelmekben (ki-űzd-elem-ek-ben) elért eredmények sorrendje határozta meg, míg a fővezérek rátermettségét, alkalmasságát, illetve, hogy ki legyen a lovas-fejedelem, a táltos-fejedelem és a tárkány-fejedelem, a „Pusztaszer Kegyhelyen” a Nagy-Süánok döntötték el, míg az eredmények megerősítése, az Öregek (Őr-eG-ek) Tanácsával a Kurultáj, ill. a Nagy-Szala feladata volt.

Sü(u)an

Süu-an: ebből a Sü(u)=Szent-űr-útja, An=Ég(i) Összegezve: Az Égi Szent-űr Útja, mint „innen” megjelenő, az „onnan” , a köztes „innin” léten átsuhanó út, ki-űzd-eleme.

Az évenként megrendezendő Süan-t, az ifjúsági lovas-, táltos-, tárkány -fejedelem kiválasztására a fiatalság részére rendezték, melyben egy magasabb szintre emelő küzdelem (ki-űzd-elem) útján összemérhették erejüket s így nyerhettek jogot a szalán, illetve a 20 évenként megrendezendő Nagy Sü(u)ánon való részvételre. A vetélkedés győztesét Lugal (Lu = ember, Gal = nagy, vagyis „nagy ember”, mint király, fejedelem, a székelyeknél Lu-Fő) és Lugalnő tisztségre választották. Irántuk, fejedelemnek kijáró tisztelettel viseltettek, mely méltóságot a következő évig tarthatott meg az egyenlők küzdelmében az első. Az ifjú Lugalt Pünkösdi királynak nevezték. Innen ered a pünkösdi királyság. Ezeknek a versenyeknek az ideje a folyamközben fennmaradt hagyomány szerint, „INNIN” pokolra szállásának és feltámadásának ünnepe (ma Húsvét) után ötven napra pünkösdre esett, mivel az ötven En-Lil Isten száma volt, akit mint Én Lélek, a teremtett lelkek megtestesítőjeként tiszteltek a Szkíták is. Innen való a Pünkösd Pentacos (ötven) mint a Szent Lélek eljövetelének ünnepe. A versenyeken, csak „INNIN” halálát követő feltámadás szere után, mint újjászületett lelkek vehettek részt a legénnyé és leánnyá avatott gyermekek. A versenyeket, a Baranta rendjének szellemiségében tartották, ahol a Bar-an-ta fogalma az alábbiak szerént értelmezhető: BAR= Ragyogó belső fény, AN = Ég(i) TA= az Atya teremtő akarata. Összegezve: BARANTA = Ragyogó belső fényű égi atya teremtő akarata. A ma középkornak nevezett időben, ebből fejlődött ki a lovagkirály eszméje, melyet az európai műveltségben Szent László testesített meg. Egyedül a Magyar nyelv mondja mind a mai napig a lovat és az embert egy fogalommal, jelesül LÚ-ként. A helyneveinkben is megtaláljuk ezt az azonosságot mint pl. Bükk hegységben, ahol Bükkszentkereszt mellett található a Miklós-Lugal nevű helynév ill. a Lúfő tisztás is.

Tudom, sokan az ilyen szómagyarázatokat tudománytalannak, délibábosnak tartják, De úgy gondolom, hogy ez bátran vállalható, mivel a pásztor (őrző) hagyomány a D-Éli-BáB-ot a Tündér-(Dingir)-ország kapujának tartja. A keresztény hagyomány ennek földi tükörképeként a BáB-Éli tornyot tartja, amit a „Perzsa” hagyomány viszont Babilóniában a folyamközi Nimrudhoz köt. Ide tartozik még az a hagyomány is melyet szintén a „Pásztorok” őriztek meg, méghozzá úgy, mikor a pusztában su-ba alatt megállnak, gubbasztanak (révülnek), a Gamós bottal maguk köré egy kört rajzolnak a földre, s így társalognak, beszélgetnek a tündérekkel. Ennek értelme, hogy a végtelen pusztaságból egy KÖR-rel körbeírják-lehatárolják, a hat-ár fizikai lététől, a hetedik hit-béli lét terét és ezt négyrét vágva, egyenlően fel-OSZT-va annak közepébe (meghatározott irányként,célként) helyezik önön magukat, mint Teremtett (EN)-LeL-ket ( „a Hetedik te magad légy”). Ez a pusztai pásztor ember (KÖR-OSZT-ÉN) azaz kereszténysége, mely a Kál-deus (Gal ill. Kelta) hagyomány EN-LIL isteni személyével való azonosulását is kifejezi. Ez, a „pásztor királyok” nemességének naponként szer-etettel megélt, nemes beavatási hagyománya. Ennek szerves megfelelősége, a négy égtájra tájolt koronázási dombon (Szkíta időkben Kur-ga-an, mert az ősök szent teste fölött nem lehet büntetlenül hamis úton járni) Magyar Szent koronával való koronázás szertartása is. A különbség csak annyi, hogy ebben az esetben a Nagy-szalán kiválasztott és e tisztében megerősített, egyenlők közül az elsőként, mint földre alászállt király (ki-ra-al(y) áll a körbe, az arany (ar-an mint égi áradat) kör-ker-eszt korona alá, saját testét szent edényként felajánlva, az átlényegülés beavatására várva, mint En-Lil földi helytartója a Nimrudi hagyomány szerint. Ezért nevezi az ősi hagyomány a Magyar Szent Koronát, a Szkíta (Kaldeus, Babiloni) Keresztény Beavató koronának, mert nem a király viseli, azaz nem a királyon van, hanem a király van alatta, mint a Ter-em-tő nemzetének, egylényegű, egyenlő, azaz nemes nemzetes tagja, ugyanúgy mint a pásztor királyok és nemesek is.

Így a fenitek alapján érthető a Szent Korona lelkes jószágaként (jó-s(z)ág) annak egylényegű egyenlő nemes tagjaként, a szolgálat és alázat fogalma, szemben a cselédség kiszolgálás és megalázás fogalmával. A Szent Korona Bár-Kit elfogad nemes lelkes jószágaként, aki hajlandó a vele, szem-ben lévő szolgálatra és alázatra. Viszont aki nemtelen, lelketlen, nem szemből hanem hátulról, csalárdsággal, cselvetéssel közelít, azt csak csel-édként fogadja el.

Kívánom minden tiszta és nyitott szívű barátunknak, testvérünknek, hogy az idei Magyarok Szövetségének Puszta Szerén a Teremtő Nemzetének azon Nemzetségeit is jobb belátásra bírja, akik most nem lehetnek köztünk. Az ősi erényt követve nyissák fel szemüket, hogy a teremtmény öncélú gyarlóságától mentes alázattal és szolgálattal kövessék az EGY ÉGI Irányt. Tehát a Szent Egység sokszínűsége alapján nem egy hajóban, hanem egy égi irányba kell vezetnünk nemzetünk bárkáját. Így megszabadulhatunk a közénk vetetett ocsú terhétől és bármikor, bárhol, bármely nemes, nemzetség és nemzetbéli barátunknak-testvérünknek segítőjobbot nyújtva megérkezhetünk égi hazánkba.

Miskolc, 2009. május 19.
 

 
OLVASSÁTOK MINDEN NAP!
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
BARANTA
 
Magyarok Szövetsége
 
Üzenet

 


 
 
"Vesszen el hát inkább szívünk

drága vére.

Meghalunk, de előbb megfizetünk érte!

 

/ Corvin-köz, 1956 /

 
Számláló
Indulás: 2009-04-04
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!